Sunday, February 28, 2010

hebatnye kisah itu......


aku terkenangkn sebuah cerita cinta yg aku anggap sangat manis dn cukup aku rs terkilan dan terharunye....

si isteri- mengape sy yg dijadikn pilihn utk menjd isteri kpd seorg lelaki yg lebih layak utk wanita yg bkn seperti sy........
si suami- mengape soalnye begitu?
si isteri- sy seorang perempuan yg gemuk, nk berbanding dgn awk yg bertubuh kurus, pada fizikal saya sj, sudah nmpk cacat sy......malah, rmi juga yg mempersoalkn mengape sy yg awk pilih sbg isteri........
si suami- isteriku, sesungguhnya aku tidak suka persoaln itu......fahamilah wahai isteriku...perempuan yg solehah itu sudah memiliki kesemuanya yg aku mahukn......yg solehh itu ader cantiknye,adabnye,akhlaknye,santunnye.....mengapa perlu aku cr yg cantik, jika solehah yg aku perlukn tiada di dlm diri nye............isteriku, aku menyintaimu krn Allah....dn aku juga tw Allah adlh sebaik2 perancang...

sesungguhnya....cinta krn Allah itu terlalu hebat.....tidak siapa yg mampu menafikn..buknlah yg hensem itu untuk si cantik, dan yg si pandai itu untuk si cerdik...tp yg baik akhlak untuk yg baik akhlak........

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

No comments: