Wednesday, September 1, 2010

something bout a love. . .

Baru dapat blog balik setelah dia menghilangkan diri selama dua hari. ada orang culik. takpe. dah ikat ketat2!.

Hebatnya penangan cinta Allah bila Dia suka akan sesuatu. benarlah, tiada siapa atau apa dapat menandingi cinta Allah pada hambaNya.
"assalamualaikum, nak update mengenai kewangan Program Kasih Sayang, ia melebihi apa yang kita jangkakan"

syukur tak terkata buat Pencipta Alam, mengurniakan anugerah terindah ini.
firman Nya,



"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): Sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada-Ku. Maka hendaklah mereka menyahut seruan-Ku (dengan mematuhi perintah-Ku), dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku supaya mereka mendapat petunjuk (surah al-Baqarah: 186)."


betapa Allah itu dekat dengan kita, mendengar doa kita tanpa halangan. semakin banyak doa yang kita mohon dariNya, makin banyaklah kasih sayang yang Allah turunkan pada kita.


sedang Allah sentiasa menunjukkan rasa kasih dan sayangNya pada kita, bagaimana kita?
bagaimana kita menunjukkan rasa kasih dan sayang padaNya?


pohon ampunlah dengan dosa-dosa yang kita lakukan sama ada sengaja atau tidak. kita manusia tak lari dari salahnya. jika dihitung dosa kelmarin, semalam hari ini, memang tak terhitung banyaknya. inilah kelemahan kita sebagai manusia.

"Manusia itu diciptakan dalam keadaan lemah.” (Surah al-Nisa’:ayat 28)


Sabda Rasulullah bermaksud:


“Setiap anak adam sering melakukan kesalahan dan sebaik-baik yang melakukan kesalahan ialah mereka yang sentiasa bertaubat”. ( Ibn Majah )




p/s mengajak rakan taulan sama-sama sujud syukur kerana salah satu nikmat yang tak dapat kita nafikan ialah nikmat hidup dan bernafas disaat kita ingin melakukan sujud syukur.^___^







No comments: