Friday, January 15, 2010

menerima hakikat...


kkdg bile fikir balik, hati nie mmg geram betol ngn ape yg dier wat
tp, menyedari hakikat org yg kiter sayang tak semestinye sayang kiter balik,
wat aku menjadi seorg yg lebih bermoral dlm hal nie...
mungkin aku yang terlampau mengambil berat
sedangkan pada pihak dia..
langsung tidak pedulik siapa aku di matanya...
langsung tidak pedulik kewujudan aku dalam hidupnya...
langsung tidak pedulik ape yg aku lakukan untuknya...
mungkin ini aku anggap sebagai ujian untuk teruskn
relationship kitowg dgn ikhlas dr hati..
pnh aku,
merasa give up untuknya..
merasa tertekan bersamanya..
merasa kecewa dengannya..
tp,
siapa aku untuk dia
siapa aku mahu menghukum dia.
siapa aku ingin mengongkong dia
dan
siapa aku bagi dia dlm hatinya yg paling dalam...
wahai hati yg amat mencintai diri,
lupakanlah ape yg pernah kau angan2 dulu,
lupakan lah ape yg kau mahu dr dia
lupakanlah siapa dia yang dulu pernah mnjd yg terpenting dlm hidupmu
hiduplah dgn kehidupanmu
jangan la di kenang kisah manis dahulu,
usah di tangisi pahit ape yg pernah berlaku,
biarkn dia dgn kehidupannya
walau kau tahu itu tak seindah dahulu..
aku tahu kau wahai hati..
kau mahu caring untuknya
kau mahu menjaganya
kau mahu bergelak ketawa dgnnya
dan yg palig penting
kau mahu segalanya seperti dahulu...
satu aku pesan untuk kau wahai hati ,
jangan lah membenci siapa dia sekarang,
manusia bisa berubah
sebagaimana ombak berubah..
kau doakn shj yg TERBAIK untuknya...
semoga dia dpt mengecap saat hidupnya yg paling indah...
tapi,
aku tahu juge hati..
bahawa
jika dia kembali untukmu satu mase nnt yg kau
tidak tahu bile dn sejauh mana kebenarannya..
kau takkn dtg membuka pintumu untuk dia.......
..................................................



No comments: