Wednesday, March 31, 2010

ayat seribu dinar...

"amalkan ayat ini sayang, insyaAllah Allah pelihara kamu dr malapetaka....percaya lah hanya Allah sj yg boleh bantu kamu sama ada dlm kesushn atau kesenangan...walau kamu rasa kamu tahu jln penyelesaiannye...tp selagi kamu tak dpt keizinn Allah itu, kamu tetap tak dpt lakuknNya,sayang"......."aku sayang Allah, jadi aku sayang kamu...aku harap kamu juga turut menyayangi Allah, menyayangi kekasihNya rasulullah...tetapi apabila hilangya cinta dan sayangmu pada Allah, hilanglah juga cinta aku buat kamu,sayang....."......

aku sangat sayang ayat seribu dinar nie....bila aku baca aku rase sangat dilindungi...rasa dilindungi oleh Allah lebih hebat dan tenang perasannya berbanding rasa dilindungi oleh manusia....

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

And for those who fear Allah, He (ever) prepares a way out, And He provides for him from (sources) he never could imagine. And if any one puts his trust in Allah, sufficient is ((Allah)) for him. For Allah will surely accomplish his purpose: verily, for all things has Allah appointed a due proportion.

Ayat Seribu Dinar adalah ayat suci Al-Quran yang dipetik dari surah Al-Talaaq, dari ayat dua dan tiga. Diceritakan bahawa seorang saudagar telah membayar sebanyak seribu dinar untuk mendapat ayat ini yang dikatakan fadhilatnya ialah dapat menyelamatkan pembacanya dari malapetaka. Di dalam perjalanan pulang, kapal saudagar ini telah dipukul ombak dan beliau terus membaca ayat tersebut. Dengan izin Allah swt.hanya beliau seorang saja yang terselamat dari bencana itu.

Di antara khasiat dan fadhilat Ayat Seribu Dinar ini ialah:

1. Dibaca bila kita hendak bertawakkal terhadap sesuatu perkara

2. Menghilangkan keresahan bila dibaca di waktu resah

3. Dibaca ketika hendak menaiki kenderaan

4. Dan ketika dirasakan perlu

Wassalam


p/s: mlm nie nk mkn ape yeeee????





3 comments:

Aishafarhana Radzi said...

hoho...bagos!thumbs up!..thanx sayang...doa yang baikuntuk semua..

.traCtus.soLitaris. said...

heheheh............thanks pretty dolley jokey!:P

Aishafarhana Radzi said...

sama2...amboiiii..pkat tkar blog template semuanya..